Tuesday 23 April 2013

BROGA HILL + SG. GABAI ON MY 21st BIRTHDAY



Assalamualaikum n hye readers...

Korang sume sihat x ? Ke ade yg dalam dilema untuk menantikan detik pangkah memangkah.. hehehehehe... Kepada yang dah cukup umor tu gy lah mendaftar n memangkah,.... itu kan tanggungjawab kite... AKU ?? eyh aku x dpt nak mendaftar.. dah x sempat.. x pelah another 5 years nnty aku join korg2 diluar sne untuk sesi pangkah memangkah ye.. hehehehehe... 

Aip melalut plak aku ni... actually entry kali ni mengisarkan tentang sambutan birthday aku yg ke 21... 21 ?? OMJ dah masuk angke yg tua lah plak.. tp pangai aku ? Eish2... hehehehe... 

Sebulan yg lepas, aku n 3 org lagy sahabat aku dah plan nak gy hiking kat BROGA. n misi tu hanya dapat kiteorg laksanakan bebaru ni... tu pown kebetulan ade cuty semester break... So, kiteorg pown sacrifice lah cuty awal kiteorg tok menjalankan misi yang dah lame dirancangkan.... 

So, hari jumaat lepas after je abis kelas, memg kiteorg berempat dah CAK ALIP BUT lah kan... paham x ?? x paham buat2 paham ye.. hehehehe... after make sure yg kete sume ok, kiteorg pon gerak lah balik ke KL... Actually Jana je yg balik KL... yg lain ni perasan je duk KL.. smpai KL, terus g masjid india, Jln TAR... aku nak cari baju tok wedding abg aku sebenarnye.. tarikh dah dekat tapi baju x beli2 agy.. ape lah syuhadah ni.. berjalan dari kul 12 smpai lah kul 5 non-stop.. fuhhh !! sumpah giler... Alamak cuaca time tu plak macam x mengizinkan so kiteorg pon balik lah umah Jana.... 

Demi menjalankan misi kiteorg, malam uh langsung x tidor.. berjaga malam... Bodyguard kiteorg plak, AMIR, AFIQ n AMAL pon x tdo gak... tepat kul 3 pagy sabtu uh kiteorg pon gerak kuar... Jumpe ngan budak2 laki kat Shell sebelah teknik Kajang... Mate time uh x yah ckp lah an betapa ngantuknya... tapi demi misi, sanggup tahan.... sampai kat BROGA araound kul 4 lebyh cum uh lah...

Misi kiteorg bermula tepat jam 5 pagy... tu dah kira lewat gaklah kan... tapi x pe... baru permulaan... AMAL lead kiteorg n AMIR n AFIQ plak follow belakang.. yg 4 dara pingitan ni kat tengah2 lah kan....

Pergh ! Boleyh tahan gak track dye ni... keluar gak lah peluh jantan ha... hehehehhee.... setelah mengharungi semak samun, bukit bukau, akhirnya jam 6 pagy kami sampai di puncak BROGA yg x tinggi pown sebenarnye... 400m je.. hehehehe... 

after solat, ape lagy... bergambar lah plak kan... rugi lah naik atas uh tanpe bergambar... lagy2 first time dapat gy ngan member kan.. sumpah seronok kot....



ni lah pemandangan dari atas puncak Broga... 


kami berempat (muka ceria menjalankan misi hingga berjaya)















Inilah gelagat kiteorg sepanjang kat atas BROGA tu.... setiap tempat yg kiteorg benti mesty akan ade gambar baru,. btw thx korg coz nyanyikan lagu birthday tok aku kat Puncak tu.. sumpah happy sgt.. hehehehehe....

After turun dari BROGA kitoerg pon merencanakan another mission which is Sg. Gabai... Kiteorg smapi gabai agak lambat coz ade sesuatu urusan yg x dapat dielakkan... Kita Manusia hanya mampu merancang , tetapi Dia lebyh berhak untuk menentukan.. ape yg berlaku pade kiteorg tu sebenarnya satu hikmah.. kan kawan2.. hehehehe...

Sampai je kat Sg. Gabai memg ramai sangat org... sampai naik malu gak lah aku nak mandi kan... AMAL. AMIR n AFIQ dah terjun dulu dah... wah seronoknya... malu punye pasal, aku n azwa just mandi tepi2 je... lame2 baru aku berani nak masuk dalam.. SEJUK DERRRRR.... 


 




bestnye air tejun ni... rse macam x nak balik je... tapi sayang coz x sume ade dlm pic ni... huhuhu

kawan2 nanty kite pergi lagy ye... seronok sgt... tapi kat air terjun ni kiteorg x lame pon.. after mandi, terus gerak naik kete ngan baju basah2 uh.. hehehe.. mals nak berebut bilik air.. singgah masjid tok solat n tukar baju... after makan kiteorg pon berpisah ngan bodyguard kiteorg... REALLY THANKS TO AMIR N AFIQ (bdk kelas aku) coz sudi follow kiteorg n jadi bodyguard kiteorg yg banyak kerenah ni.. hehehe... SPECIAL THANKS TO AMAL (my brother) coz sudi jadi leader kiteorg n spend the whole day ngan kakak dye ni.. hehheehe....

Malam uh plak Jana n Azwa beria ajak kuar makan .. dorg ckp nak belanje Kenny Rogers.. wah bestnye.. hehehehe.... tapi lagy best if Nabila ade kan korg... :(

lepas makan, tetibe i got suprise present from them... tara !!!! mak ai besar bapak dye kad...heheheheh.... sumpah x expect langsung dpt bende ni dari korg.... 



yg ganjil tu aku lah.. hehehehe


hidangan tok 3 org.. bapak melantak kan.. hehehe




ni lah present yg dorg bagy kat aku... sngt suke n terharu... takot kantoi ngan aku nye pasal sampai simpan dalm boot kete kot.. hahahah.. kelakar lah korg... tapi korg, seyesly aku sgt happy ngan suprise ni.. even kite baru je kenal n rapat, tp aku rse mcm dekat sgt ngan korg. thx for being my friend n faham kerenah serta sabar melayan perangai aku ni.. heheheh...

and one more thing yang lagy menambahkan kegembiraan aku is MY BFF datang kot malam uh... wah terharunye... kiteorg lepak kat bukit ampang sesame... AMIRUL AKMAL REDZWAN... such a lovely friends that i have.. 5 years been together.... no more secret between us... 


selendang ni akmal yang bagy... lembut, sejuk n best sgt.... 

AKMAL, my bff, thanks coz sudi jumpe aku on my birthday.. thanks coz jadi kawan aku selama 5 tahun ni... thanks jugak coz banyak bersabar n bertahan ngan kerenah aku yg kengkadang uh agak ngade.. tp sikit lah kan.. hehehehe.... sudi dgr masalah aku... KAU LAH SAHABAT KAU LAH TEMAN dunia akhirat aku AKMAL.... 

k lah cukup kot cite tok kali ni.. hope reader enjoy to read it... 

dadaaaaaa !!!













No comments: