Saturday 25 May 2013

HADIAH BUAT MAK DAN ABAH TERSAYANG !!!



Assalamualaikum n hye everybody....

Entry kali ni is about hadiah dri aku for my mom n dad... as a daughter, x de bende o present yang aku mampu bagy tok balas jasa mereka berdua.... mom n dad is the person who bring me to this world, take care of me from baby until now... from dont know anything until know evertyhing.. without them, i cant stay alive until now... 

sebelum ni aku akui, agak susah untuk aku terima kemasukan ke UiTM dalam bidang yang aku x suke... tapi mengenangkan mak n abah, serta segala nasihat dorg, aku teruskan jugak perjuangan ni... awal masuk, agak sukar tok adapt everything... i told to myself, if i cant got the best result for first sem, i want to quit... but mungkin ni semua doa n restu dari my parent, alhamdulillah result aku cemerlang... tanpa aku sedar, aku mule meminati bidang ni... n berjanji kat my mom n dad yg aku akan terus belajar n berusaha tok dapatkan ape yg aku cita-citakan.. iaitu ANC...

tahun berganti tahun akhirnya aku berjaya menghabiskan zaman diploma aku dengan keputusan yg boleh lah dibanggakan... 


Kini tiba masa untuk aku konvokesyen... akhirnya apa yang aku impikan n idamkan tercapai juga... ni sume berkat doa n restu mak abah n adik beradik aku.... selama 2 1/2 tahun, macam2 dugaan aku dpt.. especially last sem... really need help from somenone coz dye je yg tahu tentang lukisan n tanah, send mcg, kol.. but satu pown x reply... mase tu memg dah fed up but my sis always give me support.. kawan2 n lecture banyak bantu n akhirnya aku berjaya walaupon tanpe pertolongan daripada dia... 


21st MAY 2013... adalah tarikh yang paling bermakna buat aku coz dapat membanggakan mak n abah serta adik beradik aku... dengan lafaz bismillah aku sarungkan selempang ANC di badanku... aku melangkah dengan penuh kegembiraan n terharu di hadapan Vice Cancellor... menerima tepukan serta ucapan tahniah... time tu hanya tuhan je yang tahu betapa bedebarnya hati ni... 



selepas tamat je sesi konvokesyen, aku terus mencari family yg dah sedia menanti kat luar... WAAAAAAA.... x tertahan air mata ni bile nampak mak and abah setia menunggu kat luar... bertambah terharu bile semua adik beradik n anak buah dtg meraikan hari bermakna buat aku...
Terima kasih mak abah atas segalanya... tidak ade hadiah yang mmpu adah beri untuk membalas segala jasa mak and abah... ni sahaja yang mampu adah berikan n hadiah terbaik tok mak n abah... walaupon adah bukan macam yg lain, jenis selalu keluar x reti duk rumah, tapi percayalah, adah sentiasa pegang nasihat n amanah dari mak and abah... kejayaan adah pada hari ni adalah dari kejayaan mak and abah yang mendidik adah n adik badik lain... betul kakak cakap, biar ape org nak kate, biar ape org nak kutuk, tetapi kite tetap satu keluarga yang akan sentiasa bersama selama-lamanya... 

TERIMA KASIH SEKALI LAGI MAK ABAH, KAKAK2 N ABANG !!!!

this is my beloved anak buah... hope korg akan capai macam ucu capai n mungkin lebyh baik n cemerlang dari ucu...

after 1 jam bergambar ngan family n family aku pon balik, aku terus berjumpe ngn kawan2 yang lain untuk bergambar sebagai kenangan... wah macam2 gelagat lah bile sume dah naik gile ngan kamera... eheheheh...... malas nak cite banyak, korg tengok je lah pic yang aku letak ni k..huhu

 adah yahya, me n umai before sesi konvokesyen... 






ni lah rupanye bile dah jadi gile ngan kamera.. sampai x terlarat kameraman nak amik pic kiteorg... credit to our cameraman... 

 this is my previous group n will stay be my group forever n ever... kawan yang bnayk membantu aku dari awal part 1 hinggalah akhir semester.. ketawa, gurau, gaduh , nangis semuanya sama2... thx buddies for being my fwenz... i will always be your frenz forever .. i promise !


n lastly this is my housemate.. Syazana... sangat cantik n comel... really have fun with u dear...

dengan berakhirnya gambar2 aku ni,means abis lah entry aku kali ni.. kalo nak letak semua sekali alamat hang lah laptop aku ni...hehehehe... so gambar2 ok je yang aku letak tok mewakili gambar yang lain....

P/S :- terima kasih untuk ke sejuta kali untuk mak (Marfuah Mansor) , abah (Miskon bin sekak) for being my best parents in this world... to all my sis (Suzanah, Noraizan & Ruziah) n the only one brother (Firdaus) for being my sporting n marvelous brother n sis... to my lecture from part 1 unti part 5 coz always patience with my attitude n naughthy... teach me n guide me... to all my 4 buddies, coz always try to find problem with me.. hahahaha... thax for being my fwenz n teach me what frenz for.... Senang cite,,,, thanks lah to everybody... wish me luck for degree plak ye.. hehehehehehe

tatatatata....


No comments: