Tuesday 18 March 2014

PASSING OUT 15 MARCH 2014



assalamualaikum and hye reader... again for second post tonight..

kali ni aku just nak share aktiviti aku n kawan last weekend... My friend boyfriend's Passing Out Day.. Sabtu lepas, aku menemankan nabilah ke Port Dickson untuk melihat Passing Out para askar2 melayu tanah air kite.. wah !.. sampai kali yang ke berapa ntah baru azwa setuju nak ikot.. nasib baik ade dye.. hahahaa...

Seawal jam 7.30 pagi kiteorg dah gerak... sampai kat muzium tentera darat dalam lingkungan pukul 9 pagi... Time uh memang parking dah full lah kan.. terpaksa berjalan jauh.. huhuhu.... Mase kiteorg sampai tu, perbarisan masuk padang kawad telah pon selesai.. jadi kami hanya mampu melihat dari jauh parajurit2 negara ini di tengah2 padang kawad.. sempat lagi lah snap beberapa gambar dorang... 


ni ha gambar dari jauh yang sempat azwa amik... ade gak beberapa aksi yang sangat kemas dilakukan... ini impian aku... harapan aku.. cita2 aku... tapi sayang segalanya x mampu aku kecapi.. hanya mampu melihat dan meraikan kegembiraan kejayaan insan lain.. x mengapa.. mungkin ini bukan takdir untuk ku.. bahagian aku mungkin yang lain kan.. hahaha.. dah la x nak feeling2 lagi.. 

lepas perbarisan keluar baris, kiteorg pon pegy cari mak "mertua" nabilah kat masjid... Lame gak tunggu kekasih hati nabilah ni muncul.. muke sume copy paste je.. hahaha... semua askar yang dah keluar baris dikehendaki pulang ke kompeni untk memulangkan senjata... lepas tu baru lah nampak batang hidung si "NAIM" ni... okeyh2... berikan sedikit ruang untk family dan juga kekasih hati.. Aku & Azwa ? erm kiteorg buat ape erh time uh ? hahaha.. kiteorg berdiri setegak yang boleh melihat kerenah dan tetalah askar2 yang dah 6 bulan x jumpe family... seronoknya rase macam tu.. rase dihargai sgt... kan2.. walaupon impian x terlaksana namun aku happy dapat tengok dorg sume ni.. majulah askar untuk negara...







ni antara gambar2 kenangan yang sempat kiteorg amik... x cukup dengan ? tu, aku sempat jugak snap pic dengan salah sorg kawan NAIM.. name dye .. hehehehe... FARID.. name penuh aku x tahu lah plak.. main tangkap gambar.. hehehe...


ni lah dye.. segak bergaya kan.. hahaha.. ops hanya sekadar gambar dan bangga dengan mereka sume ni.. dalam berjalan di kem ni sempat jugak wat beberapa personal research mengenai askar... 

Selepas tamat tempoh melawat, kami pon decide tuk beredar dari kem.. Singgah sebentar di Blue Lagoon untuk mandi manda menghilangkan gian nak mandi laut... ha amik kau.. muke berbelang n burn giler kot... O.M.G hahahaha

perjalanan pulang agak sunyi.. jam 10.00 malam baru kami sampai kat puncak perdana... 

p/s :- walaupon agak penat, tapi aku berpuas hati... dapat melihat depan mata sendiri tentera dan juga aksi yang dilakukan.. walaupon aku tahu aku x mampu untuk jadi seperti mereka.. tapi cukuplah dengan berbangga mempunyai parajurit tanah air seperti mereka di negara kita.. semoga cita2 aku ni dapat jadikan aku seorang yang lebih bersemangat waja dalam bidang yang lain.. InsyaAllah... 




1 comment:

Unknown said...

tanx kak ngah for teman n the best moment ... :) .. this scong time u tman i p PD nk tngok si dia..tanx 4 everything..