Monday 25 May 2015

OPERATION DEPARTMENTS




Hye Assalamualaikum korang..

Entry kali ni aku rase mcm nak story kat u alls pasal pertukaran aku sebagai practical student dri finance ke operation department.


acah-acah banyak kerje ler tuuu..

Actually kalo korang nak tahu,, kiteorg ni ha yang beriya benar nak bertukar department sebab yg utamanya, operation department lebyh tertumpu kepada skop study kiteorg.. so mane la thu dgn buat secara praktikal lebyh senang faham ape yg kiteorg belajar selama ni kan.. eceh alasan.. sedangkan nak lari dri finance department.. hahahahah..


Ni la practical student recall yg selalu meroyan...


Okeyh pertukaran kiteorg bermula pada hari rabu 13/5/2015... pagy2 uh dah tggu Abang Amin kt receptionist... dengan muka acah2 je dye dtg kt kiteorg... dye bawak masuk bhgian operation n bg short explanation pasal SOP kt department tu... bnyk jugk yg relate dgn ape kiteorg bljr slme ni

Ni la rupa IC.

First departmnt kiteorg g is ICS (information Centre Services) ha kt sini lh kiteorg knl dgn Abang Ros n Aifi... bnyk bnde dorg ajar tentang kedudukn sesuatu file tu... Rahim plak jage bahagian Vault. Lebyh kurang sme je ngn IC cuma kat sini ade aircond.. hahahah..

The next few days to kiteorg kene g IC dekat S22... kat sne sumpah seronok sebab x de CCTV yang mengawal kiteorg punye pergerakan.. Ngan abang2 ni kene pandai ikot rentak dorg.. kalo minat kete, so layankan je cite dorg confem dorg ok nye ngan kite.. hahahaha..

Ni namenye Pallet 

Dalam seminggu lebyh tu kiteorg lebyh banyak stay kat IC sebb ape yg IC buat lebyh tertumpu pada course kiteorg.. x kesahlah berpanas pon dlm tu janji happy sebab dapat faham n tgk sendiri ape yg kiteorg belajar sebelum ni.. kalo x dalam kelas tu asik menganga je bile dgr lecture cite.hahahaha


Ni geng2 IC...


Ni plak Vault



S22


Fleet with Amin


Customer Service


Ni dekat destruction department... Shred kertas.. hehehe

U guys tahu x bende yang paling best sekali sepanjang pertukaran department tu? hahaha... The last day kiteorg dekat Operation department, kiteorg berpeluang tuk ikot gi field trip.. hahaha... Naik Lorry... tapi sedih sebb kene pisah ngn shima..


Ni waktu pagy time dorg ngh masuk2 kan barang yang nak deliver...


Sehari sebelum tu Abang Lan ade bagi thu pasal naik lorry semua tu... Aku mmg x kesah pon naik lorry sebb dri kecik lagy aku selalu ikot abah naik lorry.. teruja aku macam dpt naik Flight.. hahaha..


First time naik lorry Recall dengan dua brother yang rasenye layak jadi ayah aku kot.. hahahhaa...

Sepanjang perjalanan n perhentian, aku tolong dorang g hantar document dekat customer...


Pic ni before aku trajedi.. trajedi ape? ha sambung lerr bace...

Petang tu kiteorg g Rawang.. Tahu x, dorg tinggal kan aku kat petronas rawang.. nak nagis kot time tu dh la x de phone, x de wallet.. naseb bek ade bangla baik hati bagi pinjam phone.. huarghhhh..

Balik hari tu memang dah malam ar... takot pon ade nak balik memalam.. huhuhuhu.. tapi sumpah aku seronok dpt follow field trip kali ni.. fun gileeee  ...

Please nak naik lagy lepas ni.. hahahaha

BTW one week yg sangat best sebab dpt belajar macam2 bende and experience naik lorry tolong dorg wat kje.. Thank you





No comments: