Tuesday 6 November 2012

CHICKEN ISLAND SANDWICH



Assalamualaikum n very late night.... hehehehe... 

story tuk malam niyh is about sandwich... Actually tadi aku ngan anak buah aku Muhammad Haziq Danial ngah bertungkus lumus menyiapkan folio dye uh... x siap2 daripada ari uh agy... bapak pemalas anak buah aku tu,... kahkahkahkah.... So, tadi kiteorg struggle gile tok siapkan malam ni jugak n finally hampir siap.. maybe esok after tacap cikit siaplah.. huhuhu... folio mengalahkan budak U.. 

Dalam folio uh ade satu ruangan yang dye kene find any set menu lengkap yang berkhasiat untuk kalangan murid. so, kitoerg decide tok wat menu sendiri... menu pertama sandwich + susu... mase tngok gambar sandwich uh lah tetibe anak buah cakap " wow, sedapnye... macam nak wat plak" then aku pun suh lah dye wat... dgn keadaan barang yang x de, dye pown try olah beberapa bahan yang mungkin boleh dijadikan bahan utk sandwich dye uh. 

Antara bahan-bahan yang dye gunakan adalah roti, chicken ball, mayonis, sos n kobis. ni je bahan yang dye nampak dlm umah ni.. hehehehe.... checken ball uh dye rebus, roti plak dye bakar. kobis potong kecik2.... then gaulkan chicken ball uh dgn mayonis untuk dapatkan rasa yang lebih enak... then campurkan je sume bahan uh atas roti then put sos ikut suke. so Chicken Island Sandwich siap !

Dgn memek muka yang seakan-akan x pecye uh aku pown makan lah sandwich dye uh.. maklumlah baru first time dye masakkan utk mak usu dye kan... but you know, dgn sekali suapan, pergh rasa macam dekat island... hahahahaha... sedap plak budak kecik ni watkan sandwich memalam ni... :)

Esok malam wat lagy resipi baru utk ucu ye.. hehehehehe.... k lah korg saje nak berkongsi resipi gile anak buah aku nieh.. hehehehe... 

k bye :)



No comments: