Thursday 22 November 2012

INIKAH DUGAANMU ?




Assalamualaikum n a very good afternoon to all readers... eceh speaking london plak an.. =P 

dah lame rasenye x update blog.. ade sebb nape dah lame x wat cum ni n sebb uh nnty aku akan explain dlm entry kali nieyh.. 

INIKAH DUGAANMU ? Actually this title adalah tentang dugaan yang aku hadapi akhir2 thun ini... last month waktu exam, aku demam x bek2.. pastu boleyh plak mlm be4 exam IMD 306 (korg thuw ke??? hehehe) dpt thuw my mom x sihat... pergh bercelaru kot pale otak nieyh... nangis memg x henti2 lah kan... 

Then this month sekali lagi aku di duga dgn cabaran yang amat berat bagi aku... abah aku yang sebelum ni seorg yang kuat n x penah sakit tetibe diuji. Abah x leyh bangun n duduk disebbkan tulang belakangnya dah menghimpit bahagian saraf... sangat sediyh bile tngok abah macam uh... 

Bile je dpt thuw yang abah kene operation, kiteorg adik badik duk discuss tntg nieyh... Dlm pening2 fikir pasal bende ni, ade sorg pakcik ni suggest kan satu tmpt kat kiteorg.. dye terus minx izin tok bwak abah gy sne... tempat uh adalah TRUY PHYSIOTHERAPY... 

Ahamdulillah seminggu abah wat therapy tu nampklah perubahan pada diri dye... aku bersyukur kerana ada insan yang sudi hulurkan bantuan walaupun dalam bentuk idea... At least dpt lah ringankan fikiran kiteorg sume... And as the youngest daughter in family n stil study, x banyak yg dpt aku bantu selain bantu mak jage abah kat umah.. kalo nak kate duet, memg aku x de lah kan... Nasib bek aku dikurniakan adik badik yang sgt sygkan keluarga.... Mungkin dugaan ini bnayak memberi pengajaran dan mempunyai hikmah disebaliknya.
 Jika inilah dugaan hidup, aku redha menempuhinya.. kerana aku thuw Allah tidak akan menguji hambanya melainkan Dia tahuw hambanya dapat menempuhinya. 

k you all just berkongsi sedikit kedukaan dgn korg sume... doakan my dad sihat seperti sebelumnya ya... thanks and sayang korang !


No comments: