Monday 18 February 2013

HAPPY CHINESE NEW YEAR 2013



Assalamualaikum n hye reader ! :)

Happy belated Chinese new year to all people especially to all Chinese people... Entry ni sngaje je aku wat lambat.. tunggu habis Chinese new year baru tergerak nak wat... mengong kan ! opss !

For the first time dlm hidup aku celebrate Chinese new year with all my 99 staff... kebetulan outlet aku ade sorg staff cina, so kiteorg pown dtg lah umah dye celebrate... kite kan 1 malaysia.. hehehehe... so dpt lah gak rse mcm mane celebrate hari raye bangse yang berlainan dari kite... x salah untuk tahu adat n budaya asal jangan tersalah langkah.. Am I rite ? huhu

be4 Chinese new year, aku n staff dah pown plan nak wat ape time raya tu nnty.. maklumlah kedai kan tutup sehari... so ape lagy enjoy lah.. hahaha... Around kul 12 mcm uh, aku , Thara, Raha n Bob pown gerak gy umah Kak Lim...What ? Siape dorg uh.. hehehehe....Thara is my cashier.. Raha n Bob pulak storekeeper aku... Kak Lim pown cashier gak n dye lah org yang aku maksudkan staff cina tadi...

Sampai je umah dye, ade lah beberapa org kat situ.. bukan melayu cina je ade,, but india pown ade.. memg betullah satu malaysia ... hahahaha... kiteorg pown mencekik lah biskut gula2 n memacam lagy lah yg k.lim hidang... borak punye borak x sedar yg dah terlalu lama kat umah k.lim... x sedap plak lepak umah org lelame... so decide tok minx diri dulu...

After beraye n dpt angpau.. jgn jeles.. heheheh... kiteorg pown meneruskan plan tok bermain bowling n karaoke kiteorg tu... smpai je kat tempat bowling uh, kiteorg terus lah decide tok amik 3 game.. ngah offer kan ape tunggu lagy... baham je lah.. hehehehe.... 

sepanjang maen bowling uh, memacam gelagat ade.. smpai sakit perut lah jadinya.. 








memacam gaya ade bile main bowling,.. so funny :P






after penat maen bowling, kiteorg pown gy lah karaoke... lamenye x masuk karaoke.. mcm janggal plak nak nyanyi.. janggal x janggal... tibai je lah.. janjy dapat release kan kepala otak yg dah sedia berserabut.. kekekeke... 

around kul 5 lebyh baru la kiteorg terpikir nak gy makan.. time uh perut dah x de lagy dah bunyi naga,, dah jadi bunyi tapak kaki bigfoot dah.. mcm tu skali tahap lapar.. nampak no nipunye.. kekekkekeke...

bincng2 n lastly putuskan tok makan kat jusco bukit tinggi... kat sane plak, bob n raha nak makan nasi... aku, thara memg dah plan nak makan pizza... my little bro Akhmal, ikot aku lah makan pizza... pergh bukan men kenyang lagy perut time uh... 

mule2 uh lepas abis makan ngat nak balik dah, tetibe thara dtg plak idea gile dye ajak gy amik pic kat tmpt men2 token.. ntah ape lah name tempat yg masukan duet n amik gambar uh,,, huhuhu... sumpah masing2 jdi giler mase time nak tngkap gambar uh... 













berape bnayk duit habis kat situ je... gile, gile gak.. sedar2 jam dah pukul 9 malam.. hurm memg terus lah ajak dak2 ni balik umah.. makin dilyan kang makin lambat plak balik.. huhuhuhu.... 

lepas dah selesai hantar dorg balik umah, aku pown gerak lah balik umah sendiri... walopown baru je bebrapa minggu kenal dorg tapi dah leyh rapat... aku anggap dorg sume uh dah macam adik sendiri... huahuahaua

But to be remember to all staff... Time main, main jugak.. gelak , gelak jugak.. but time kerje please give 100% focus to the task given.. 

Really enjoy n happy today... :)

No comments: