Sunday 31 March 2013

BACHELOR OF INFORMATION SCIENCE (HONS) RECORDS MANAGEMENT



THIS ENTRY ACTUALLY NEED TO BE POST ON THE FIRST DAY I REGISTERED IN UITM ..... =P

4 March 2013 adalah tarikh sah aku mendaftar sebagai salah seorang pelajar di UiTM Kampus Puncak Perdana dalam kursus BACHELOR OF INFORMATION SCIENCE (HONS) RECORDS MANAGEMENT....  

Time first dapat tawaran ni memg hati aku memberontak sebenarnya nak gy Kampus ni.. ya ! i admit kampus ni dekat ngan rumah aku n senng if nak balik or whatever but hatiku still cant accept it... Aku nak gy Segamat my old Kampus during my diploma... But bile aku fikir dari bnyak segi, i found that aku kene gak gy Kampus ni... orang kate x kenal maka x cinta.. Am I rite ? huhu

So, 2 March aku pon dtglah ke kolej Puncak perdana untuk pendaftran kolej,... aku gy nek motor je sengsorg... after settle aku pown gy lah tgk mcm mane rupe bilik aku ... sampai je kat bilik, rupenye itu adalah apartment yang mempunyai 3 bilik tidur n 2 bilik air... aku ditempatkan di bilik yang mempunyai 4 katil mean tok 4 org lah.. so harga yang perlu aku bayar adalah sebnyak RM210.00 ... lumyan..lumayan ye x.. ! hehehe...


After puas pusing satu rumah, aku pown balik lah ke rumah untuk wat persiapan ... Actually aku langsung x prepare pape agy tu yg mcm kelam kabut baru nak gy beli brang bagai.. hehehe...

3 March, my mom n bro hantar aku ke kolej petang tu... hujan gile so x dptlah nak bawak motor kan... mak n abg just hantar kejap je... patu dorg balik...

Nak thuw x ???!! 

Si bengong ni pergi tingglkan bantal n selimut kek rumah... adoyai... erm nampaknye tido tanpe bantal n terpakse lah meringkuk menahan kesejukan... eceh ! hehhehe....



meja study


ruang tamu hadapan                                                balkoni rumah                                                                


                     this is my room... kongsi 4 org...       yg ni plak katil aku...nampk x demoks yg terselit uh...


ni toilet yg dikongsi 4 org jugak... heheheheh...



ok ni view from faculty...

First day mean 4 March uh x de ppe pown yg penting just sesi pendaftaran pagy n taklimat sebelah petang... yg selebihnya hanyalah duk kat rumah je...

You know what, rumah aku tu rupe-rupenye semua budak dari uitm segamat... budak2 yang aku kenal jugak just sorg je kawan baru... 

Syazana, Te'ah, Along, Adik, Fira, Pija n K.Anis ...

ni lah housemate aku...

Semua tu aku dah kenal kat segamat dulu coz pernah duk dalam kelas yg sama kan... cume K. Anis je yang baru aku kenal.. dye from UiTM Dungun dulu... pangkat akak dgn kiteorg sume nieyh.. hehehe...

Rumah aku not bad... ok lah.. ruang tamu dye memg besar... cume satu lah... apartment aku adalah apartment yang paling atas tingkat 5... pergh bukan men penat agy nak mendaki sampai tingkat 5 tu... kalo x kurus gak, x tahulah aku... hahahahaha....

psal rumah dah n daftar pown dah kan.. now we go to registration pulak... bukan maen sakit kepala aku nak fikir daftar kelas... Elektif kene pilih 2... n aku plak memg x berani nak amik system coz takot x dpt nak bawak.. so try amik resource.. korg tahuw ke ??? kalo x tahuw, buat-buat tahuw je lah erkk....hehehe
kang nak terang panjang lebar plak nnty entry ni... 

seminggu kat uitm asik kerah otak fikir tok dftar.. at last dapat jugak daftar...

Timetable aku :

Monday : 8.10 - 11.00 am = IMD 504 
2.10 - 5.10 pm = CTU

Tuesday : 8.10 - 11.00 am = IMD 505
2.10 - 5.00 pm = IMA 457

Wednesday : 8.10 - 11.00 am = MANDARIN (third language)

Thursday : 2.10 - 5.00 pm = IMA 453

Friday : 8.10 - 10.20 am = BEL 

best x jadual aku.... ingt nak amik pagy je sume tp x leyh... jadual clash.. so ni lah yang termampu aku amik... untuk third language uh actually salah satu subjek yg kiteorg kene amik and kene stay with that subjek until grad... ade bnyk choice... ARABIC, MANDARIN, JAPAN, ITALY & FRANCE.... but aku amik MANDARIN coz bgy aku mandarin ni aku leyh gunakan if nak mintak kerje nanty... menambahkan kuota penguasaan bahasa aku yang sememangnye teror ... huh ... berlagak ! hahahaha

First week x de bende pown yang belajar n x masuk kelas pown.. So hujung minggu ape lagy, balik rumah lah... mentang2 rumah dekat ye x... hehehe...

Sepanjang sebulan aku kat sini, so far rumah x de masalah... sgt seronok n giler happening ngan budak2 nieyh.... almaklumlah rumah retis kan... kekekekkee....

For study plak, aku still agy merangkak mencari arah.. cube untuk sesuaikan diri ngan keadaan sekeliling....
insyaAllah semuanya berjalan ngan lancar.... Amin !

k lah u all ! anything i will update here... tp x selalu lah coz kat sni x de WiFi ... tu yg sedyh x dpt nak on9.. :(

ok bye ....

No comments: