Saturday 24 August 2013

PERJALANAN RAYAKU BERSAMA KELUARGA 2013

RAYA ! RAYA ! RAYAAAA !!!!

Assalamualaikum n hye readers... sedar x sedar mase berlalu ngan cepat sekali kan...bulan puasa yang sebulan pon rasenye sekejap sangat sampai x dan nak wat ape2 pun mase bulan ramadhan tu... terutamanya nak update blog cerita pasal perjalanan di sepanjang ramadhan... but its ok la...orang lain for sure mlm puase bercerite, mlm raya pon bercerita jugakkan... tapi bagi aku, aku lebih suke kumpulkan every single moment then baru lah cerite to all readers... lebyh exciting rite ?? hahahaha

For this year, aku berpeluang untuk berpuase dan beraya selama sebulan bersama keluarga.. kalo dulu, kejap je raya, dah kene balik U tapi kali ni cuty n raya sakan lah nampaknya kan... 

gambar yang ade kat atas uh adalah gambar first raya kiteorg... tu halaman rumah aku.. x sah kalo raya x amik gambar ramai2... tu aktiviti wajib kiteorg.. nak jadikan segala tu sebagai memory yang sgt indah utk kiteorg sume... Sume tu family aku ? eh. x lah ! dalam gambar tu ade sekali family aku n family makcik2 aku... setiap tahun after solat raya, kiteorg akan berkumpul kat rumah aku ...mase tu lah nanty kiteorg akan bersalam-salaman antara kami... sedikit tahlil untuk arwah... n lastly dorg akan makan kat rumah aku... 

untuk tahun ni, kiteorg x terus raya rumah atuk2 macam kebiasaan yang kiteorg selalu wat... kiteorg gy umah belakang sekali which is umah atuk sabi n nenek awok.. atuk x berapa sihat...after tu abah ajak g raya umah makcik2.. ha kelam kabut sume isi kuih raya n buat air... hehehhee... kelakar pon ade jugak.. yelah x pernah nye dibuat tetibe raya first men terjah je umah makcik... but it sound interesting if we can applied it every year... so nanty x de lah dah nak abis raya baru nak raya umah makcik sendiri.. tol x...? hehehehe

Raya ke 3 baru kami sekeluarga pulang ke kampung halaman iaitu di Teluk Gong. tidur sana ? of course jawapan x kan... hehehe... kiteorg gy beraya dulu n lastly baru singgh kg. tu pon kejap je... 

Ha nak tahu ape yang best n seronok x ? tahun ni aku dapat ajak my sibling amik gambar bersama kat atas pangkin kampung. hehehehe... 



here we are... 4 ladies and 1 gentlemen in the house yo... hahahahaha

thanks akk and abg coz merialisasikan impian adikmu ini.. kahkahakahakahakaakhakhah...

actually x banyak pown gambar yang kiteorg amik.. kalo ade pon just untuk simpanan sendiri.. nak show pon rase macam x perlu kot.. hehehe...

btw this is the best raya i ever had.. cume satu... duet raya tahun ni x sebanyak tahun lepas.. hahahaha.. gurau je... okeyh la readers.. lewat sangat dah ni.. jari jemariku pon dah letih menari-nari atas keyboard ni... sampai berjumpa lagi..

P/S :- to those who still have family, please take care and love them as much as u can because one day when they'r gone, then u will realize how important them to you...

SALAM LEBARAN
MAAF ZAHIR DAN BATIN

-End-

No comments: