Monday 5 December 2011

SHOPPING & COOKING TIME ^_^


Hye all ! Huh ! Hari ni baru lah berkesempatan nak unline .... Name je aku balik umah tp pepaham lah kan memg x sempat nye nak sentuh lp nieyh... 

Okeyh enough tok mengarut ... ! Keyh, entry kali nieyh is about Shopping .. I'm not the person who really crazy wif shopping but sometimes i need it in my life to release tension n stress... hahaha ... 
So, kesempatan pulang ke rumah aku gunakan dgn sebaik mungkin ...

Sabtu bebaru nieyh, aku n member aku NUR FATIN @ EFAD make a last minute decision to shopping at KL... Time kiteorg smpai kat Masjid India uh dah kul 3 kire lambat lah uh kan ! Orang ? Pergh ! memang x hingat lah kan dye punye ramai n sesak kat situ ...  For the first uh aku macam just nak window2 jep but lelame terbeli pulak... hahahhahah.... Kat masjid India uh aku sempat lah beli kasut , Shawl , Rantai n sempat agy uh wat inai ... gatal ! Ha ape ?! Nak tgk ? Kejap erk ... !

              HA NI LAH DYE =P                  

Harge ?? Unly RM5 for each hand... aku just wat tangan kiri jerx .. tu pown skunk aku rase macam rimas pown ade ... kengkadang uh aku terkejot sendiri tgk tngn aku.. ingt kan binatang kat tangan an.. hehhehee.......

So, after wat this inai, kiteorg pown berangkat lah ke BERJAYA TIMES SQUARE .... dengan sedaya upaya merentasi org ramai kat masjid jamek uh, akhirnya kiteorg pown berjaya nek LRT ... smpai kat TS dah kul 6 something... perut pown ape lagy start lah bergendang tarian naga kan ....

Disebabkan masing2 x TAHU yg TS ade food court, so kiteorg pown makan lah ....kat one restaurant nieyh 




ha nampak x tulisan uh ... kiteorg makan kat KENNY ROGERS ROASTERS ni akhirnya .... makan punye makan sekali hamik ko.... 
"Abg, berape erk bill ?" " Bill Cume RM 56.60 sahaja " 
Errrkkk ! Sahaja ? Gile dye mahal .... tu lah gatal lagi .. hehehehe...




After makan , EFAD nak jumpe member dye, so kiteorg pun jenjalan arh dlm uh... Sambil2 tunggu member uh, kiteorg pown ape agy , shopping sakan lah kan ....Aku beli Beg yang sejibik macam EFAD just wane je yang berlainan... sorry lah x de pic nak di upload ... 

Korg nak thuw x ?? Last2 kiteorg dpt thuw yang kat tingkat atas ade food court sebenarnye ... pergh memg sakit jiwa dan raga lah kan .. but ape nak wat bende dah masuk perut so just keep it n shut up ! hahaha...........


Selepas puas shopping n penat kaki berjalan, akhirnya kiteorg decide tok pulang ke rumah masing2 ... but, x kan puas selagi x dapat STARBUCKS ... so aku pown beli lah keluaran terbaru ... TOFFEE NUT ... sumpah lah sedap.. Yummy ^_^ 





Disebabkan malas untuk berjalan ke stesen LRT, kiteorg pown decide tok amik monorail je gy kat KL sentral ... but sedyh nye coz smpai kat KL sentral, kiteorg terpkse berjalan 2 kali jauh dri LRT td ... maklumlah dh lame x berjalan2 so agak lah lupe tempat kan ... heheheh




Sampai kat umah dalam kul 11.30 .... Memang kene ceramah free lah from Pn Marfuah Mansor (my lovely mom) & Hasanah Mansor (my aunt) .... 

Cair taik telinge... hehehehe... smpai je kat umah terus tukar baju n then trus start wat KEK COKLAT N MAKARONI BAKAR FOR MY DEAR FWENZ ... AINUR !!! 

Disebabkan buntu x thuw nak wat kek ape, so, hanye terdetik just nak wat kek coklat... Kek aku amik mase dlm 1 jam gak lah nak siap masak .... aku decide x nak wat topping mlm ni coz nnty lambat sngt siapnye ... so aku pown teruskan wat MAKARONI BAKAR... this is my first trial nak wat makanan nieyh ... 

Aku siap masak kedua2 nye around kul 3.00 am ... so tired .... After kemas dapur, aku pown tarik bantal n selimut lah kan .... 

Seawal jam 7.00 am (wah awal bangun) aku dah bangun tok meneruskan misi2 membuat kek aku ... dengan bantuan my mom , aku wat topping kek uh ... Ha amik ko.. sebanyak-banyak nye coklat aku letak kat kek uh.... after that aku wat lah krim tok tulisan ... 






Walaupown x bape nak cntik lah kan tulisan aku but aku betul2 happy coz ni first time aku wat krim tok tulisan nieyh ....


Hopefully Ainur heppy lah kan ....

^_^







Nak tngok ke makaroni bakar aku ? Malu lah ! Makaroni aku x berape nak menjadi.. gara2 aku terlalu banyak letakkan makaroni kat dalam bahan uh just dye nye bentuk sngt x menarik perhatian ... huhuhu ...


Ni ha dye .. hahaha kelaka lah rupe dye ... but rase dye boleyh tahan lah tok first time wat kan ....

So after celebrate bezday ainur aku dpt pujian mengatakan kek aku sedap... GOOD JOB syuhadah ! LEpas ni boleyh lah aku wat lagy tok kawan2 aku makan ... x rugi kalo org suke ngan pemberian kite kan ...

So , sesape nak rase, jadilah kawan ADAH keyh ... heheheh ....

P/S : sempena bulan muharram, kita disunatkan berpuase pada 10 muharram yakni esok 6/12/2011 ... n sebaiknye hendaklah 2 hari berturut sama ade 9 n 10 muharram or 10 n 11 muharram ... jadi, marilah kite beramai2 menunaikan ibadah yang membantu kite meningkatkan pahala serta keimanan kepada ALLAH ... AMIN ....

No comments: