Wednesday 30 November 2011

THANKS AINUR ^_^

 Hye korg2 semua .... rase nye macam dah lame giler arh aku x update blog nieyh.... al-maklumlah sem dah pown bermula so for sure busy ckit  ..... Ni pown baru je pulang eceh ! dari kelas ... 

Actually entry kali nieyh dah lama aku nak tulis tp asik busy manjang so x sempat plak... oh ye ! sebelum aku terlupa ... Name AINUR yang aku mention dalam title uh : Kawan aku ! Senang cite kawan baik lah, satu kepala, satu otak, satu pangai... n bla bla bla ... hahahah ...

Nak twu ape story disebalik ucapan thanks uh ? ha ! lets read my story here ^_^

Last week : Saturday , AINUR ajak aku join family dye gy holiday ... kt mane ? Di negeri yang penuh bersejarah... MELAKA .. yes ! thats right....
kiteorg gerak by bus from segamat to melaka at 12.30 pm on LAst Saturday ... 

paham2 je lah kan kalo nek bus memg keje tido je lah kan.. hahahahaha... sepanjang perjalanan aku cume melihat pemandangan n tido .. zzzzzz ! nothing interesting yang boleyh di buat kalo duk dalam bus... 

Abang AINUR yang dye panggil ANGAH amik kiteorg kat MELAKA SENTRAL n then trus gy TANJUNG SAMUDERA CONDO ... anak dye sungguh lah comel.... 




ADAM SYAKIR.....

AKtiviti pertama kiteorg wat malam uh just keluar makan malam tepi PANTAI PUTERI ... udara yang cukup menyegarkan ... hahhahahaha ....  lauk uh macam biase lah TOMYAM , IKAN STIM , SOTONG , TELUR DADAR n memacam lagy ... ha ! Terliur lah tu... hehehehhe ! 

Keesokan pagy, kiteorg together2 turun mandi kat swimming pool ... boleyh tahan cantik lah gak panorama sekitar situ ... nak tngok pic ke ? 




Ha ni lah swimming pool yang aku maksudkan uh... tp ni pic aku amik dri atas bilik lah kan... sweet giler kan....!!!

Aku just lepak ngan ainur.. perangai ! macam pandai je kan nak berenang ... poyo2 jerx... hahahahahah !!!

Sorry la coz aku x pat lah nak tunjuk pic kiteorg kat swimming pool uh kan... MALU !!!! 

gedix no ! hahaha





Lepas bersiap-siap segala , kiteorg pun memulakan perjalanan ke bandar melaka....
kiteorg singgah kat satu tempat ni di mana eceh ! banyak giler kereta kuar masuk.. so, kiteorg pown nak thuw lah apa yang ade kat situ... Rupe-rupanya kat situ ada pameran Kapal Selam ... Sungguh lah besar ....


Ni pic belakang kapal selam uh... besar sangt kapal selam ni sampai x muat kemera kiteorg.. hahahahah... 

tengah2 amek pic, aku n ainur terpikir macam mane lah dyeorg boleyh letak kapal selam besar gedabak macam ni... bape berat lah bende alah nie  kan !!! 

tp mcm biase lah kalo tempat uh bru agy dibuka mestylah free kan but aku yakin after tempat ni dah di baik pulih mestylah dikenakan charge kan !

Btw nice to see kapal selam nieyh ... n agak kagum lah dari segi seni bina dan ukiran dye... sungguh pergh ! x tahu lah nak ckp ape kan... hehheehehe ! so kalo korg nak tngok sendiri dtg lah kat Pantai Klebang kalo x silap lah ...


Okeyh finish pasal kapal selam.... jam dah menunjukkan waktu tengah hari dan perut2 kami semua sudah pown mula berirama.... Budget nak makan asam pedas kat Kota Laksamana but aku terlupa lak jalan nak gy ke sana ..... So kiteorg just makan kat kedai tepi2 jlan... heheheheh !

After solat kat Masjid yang ade kat Pulau Melaka uh, kiteorg ke destinasi seterusnya iaitu WILDLIFE.... Wildlife ini baru je di buka hari sabtu 26/11 .... bayaran masuk adalah RM20 dan masa pertunjukkan hanyalah selama 1 jam .... Nak thuw ape yg menarik kat dalam nieyh ??? kat dalam ni diadakan pertunjukan haiwan mcm sea lion, burung kakak tua, ular n memacam agy...

Kalo korg nak thuw, time pertunjukan ular uh, member aku AINUR dipanggil untuk menjadi sukarela dalam acara dyeorg uh.... nak thuw ape yg ainur kene wat ? Dye kene pegang 3 or 4 ular dalam satu masa yang diletakkan kat badan dye... huhuhuhu.... mesty geli kan AINUR ? 



Sorry agak gelap sikit... ha ! ni lah pic Ainur time dye kene panggil gy kat depan .... Aku punye lah gelakkan dye amik ko sekali aku pun kene panggil untuk acara ape nth name game yng selalu org sarawak main uh.. yang aku thuw dye guna buluh.. hehhehe .. tarian kowt.. watever lah.. !


Ha sampai terkepit2 kaki aku kat buluh uh... tp sumpah uh kenangan best lah kan coz x penah2 kene main tetibe lak kene panggil... agaklah janggal and agaklah malu kowt... huhuhuhuhu.....

Sebelum kiteorg balik uh, kiteorg sempat agy lah snap pic ngan Singa laut... walaupon singa laut uh x nak pandang kamera ^_^... malu lah uh.... 


comel kan singa laut uh.... dye baru je berusia 8 bulan kalo x silap aku so dye agak takut tok jumpe org ramai2 .... alahai cute nye.... 


Ni lah Pic aku n AINUR uh... comel kn dye..hehe !
shuhttt.... jgn gy thuw dye kang nnty bangge lak.. hehe....

K thats all yang kiteorg wat time holiday uh n aku enjoy cuty ngan dyeorg sume ^_^

p/s : to AINUR really2 thanks coz bwk kawan ko yg keseorangan ni jalan2 n please say thank to your parent coz treat me everything during our vacation.... THANKS A LOT DEAR :)


No comments: