Tuesday 18 October 2011

17 LOYALCHIPS COMMUNITY

Entry kali nieyh aku nak story pasal zaman sekolah menengah aku dulu...(ala zaman hati ngah kacau).. hehehhe...  Sebelum nieyh aku bersekolah kat SEKOLAH MENENGAH TEKNIK JUASSEH... Ha kat sinilah aku telah berjumpa dengan pelbagai ragam manusia daripada tempat dan negeri yang berbeza... Sumenye tampak laen dari apa yang aku jangkakan..Al-Maklumlah negeri orang kan... So, sebagai seorang perantau, aku mestylah ikot adat dan cara budaya kat situ... Takot gak aku kalo tersalah steps, mau di balun kang.. keh3...

Pada awalnya memang aku akui susah untuk memahami orang lain... Tapi lama-kelamaan, aku mula ramai kawan.. Aku try wat org selesa n heppy kawan ngan aku.. Eyh lupa nak gy thuw,,.. Dulu aku amik course Pengajian Kejuruteraan Awam tp sekalang sulah tesilap bidang woooo....INFORMATION MANAGEMENT.. (x ke jauh bezanye uh).. ah peduli inn... 

Aku dok hostel coz umah aku kan jauh...So, kat hostel lah aku jumpe ngan member2 yang THE BEST ar an... Dari titik pertemuan itulah kami telah tubuhkan kumpulan or group kiteorg yang tersendiri.. nak thuw x ape nme dye??? 17 LOYALCHIPS COMMUNITY ... This group consist of 17 people thats y lah ade no 17 di pangkal name group kiteorg...antara penghuni dlm group nieyh, ADAH (thats me), ALYN, INTAN, FIZAH, ANA KK, AIN PEDEQ, EFAD, FARAH, JUE, RODY, TINGE, HANA, NADIA, RATNA, WANIE, TEHA & NAS... 

Ha ramai kan group aku.. But dlm group nieyh bukan Dak2 awamz jerx tp bercampur.. Ade budak Pedeq, Meckhy, Pkom, Ppu & Abm.... Best gilerx ngan dorg nieyh... Ape je cite kiteorg leyh kongsi bersama... Nak Thuw mane dtg nama LOYALCHIPS uh??? hahahhaha..agaklah kelakar coz name LOYAL adalah opposite tok group CURANG yang sedia ade di sekolah kiteorg.. so, x nak lah CURANG2 kan... hahhaha (jgn marah erk dak group uh)... Thats y lah kiteorg pilih SETIA tp dlm Malay macam buhsan jerx so translate lah dlam ENGLISH then jadilah LOYAL... "CHIPS" pulak dtg nye dri coklat Chipsmore yang kiteorg suke sangt makan... n time pemilihan name uh, kiteorg still mkn Chipsmore uh thts y lah terus melekat nama chips uh... 

Dlam group aku nieyh, kiteorg x de nak cite bende2 mengarut or mengajar kepada bende2 yang x elok... Group kiteorg kebanyakan bijak gak lah an.. (bangge jadi group nieyh).. So, dlm group nieyh kengkadang uh kiteorg discuss pasal study ke asrama ke, or school or anything else yang boleh dibincangkan bersama... THE BEST nye group nieyh coz, kalo someone uh mempunyai masalah atau melakukan masalah, kiteorg akan berkumpul dan berbincang mengenai permasalahan tersebut.....



okeyh, nieyh lah pic kiteorg sume... but maybe x cukup sume rasenye... tp x pelah... memory uh amat penting tok kiteorg kenang....Bukan skit kenangan ngan group nieyh tp bnyak... Dri time buka puasa, spotcheck, fly n segala serbi lah, sumenye akan dilakukan bersama.  Have fun gilerx ar ngan group nieyh...

Alhamdulillah sampai skunk group kiteorg nieyh still wujud dan InsyaAllah akan kekal selamanya.... Aku terlalu sayangkan group nieyh...

p/s : To those dak2 LC, aku nak minx maaf kalo ade wat salah kat korg... n aku hope giler yg kite akan tetap bersama selamanya.... 

THANKS A LOT GURLZZZ........ 


No comments: