Saturday 30 April 2016

DEGREE CONVOCATION 2016




Assalamualaikum and Hye readers... Long time no see after my birthday session title past post..
Ok today story is about my convocation day..

This is my 2nd convocation "BACHELOR OF INFORMATION SCIENCE (HONS) RECORDS MANAGEMENT"... Actually mase nak dekat tarikh convo ni memacam bende yg dah dirangka tapi kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan..

Kiteorg dibernarkan untuk amik jubah seminggu awal dari tarikh convocation..
Hmmm ape lagy memang melaram la nampknye kan.. Just this time Pre convo aku with my family plus dgn celebration of my birthday..


This is my M&M family.. 
Complete termasuk ade anak buah angkat dlm uh sesat.. hehehe


See,, when 5 sibling gather together, macam2 perangai kuar.. x padan ngn mak orang..


Okk pic ni sumpah kuang ajaakkk.. hahaha.. thu x pe motif semua tunjuk jari?? Actually nak tunjuk kat jari memasing ade cincin.. aku je yg x doooo... ape boleh buat.. belom tiba masa.. hehe


Hokeyhh.. ni plak anak buah aku 9 orang.. (1 tu anak buah angkat)
4 lelaki, 5 perempuan

    

Ni 2 anak buah aku yg dah mature.. kongsi masalah sesama n kongsi kegembiraan pon sesama..
Paling x tahan kalo datang bab bergosip n sengal.. masing2 leyh jadi tingtong.. lupa diri seketika..



Tarikh convocation aku is on 25.4.2016 which is 4 days after my birthday.. time tu sebenarnye mcm x bgi mak abah dtg sebb sesi ptg n macam kene park jauh tp dorg nak dtg.. kesian . tp mak abah ckp tu hari bahagia aku... so up to them n thanks sudi teman...

On that day i try to look simple but nice.. cewahhh... Kebaya merah indonesia.. bile lagy ak ? no. aku mmg x yah ckpla kn..bnyk gile..



Ni la anugerah yang paling terindah dalam hidup aku.. tanpa dorg, aku x kan ade kat sini..







  
Shima and family.. this one aku kenal sangat sekejap tp dah macam akk aku.. tq kawan.


   

tunggu punye tunggu n tibalah giliran aku.. betapa terasa bangga nye bile aku dpt nek atas pentas terima skrol n penghargaan dri UiTM.. ni kali ke dua aku dpt pengiktirafan belajar macam ni.. lepas ni entah ade atau x rezeki untuk sambung belajar lagy kan.. Bile name diumumkan tu rasa macam nak lari and jerit je "Mak, Abah, adik berjaya and ini hadiah utk mak abah" tapi still leyh kawal perasaan agy.. ahahahaha

So, abis je amik skrol, ade la sesi photoshoot kejap.. sgt sekejap sebb kesian kat mak abah yang dah penat temankan aku..



Ni la classmate aku sepangjang degree.. terima kasih korg sebb byk tunjuk ajar, bagi semangat.. marah and nasihat kan aku.. x kan pernah aku lupakan semua tu..

Pas abis majlis tu, actually kiteorg kene pulangkan jubah konvo tapi aku malas nak beratur panjang tuk ari uh.. so aku amik keputusan utk pulangkan hari esoknye...

So, keesokan hari tu aku decide utk buat post convocation.. if pre convo dngn family, post convo plak ngn member office aku.. idea gile bile decide nak shoot kat Icity.. hahaha

Tgk jelah gelagat kiteorg ni..



Syaza, Fiza, Me, Aizuddin, Shahmin & Epool






aku puas hati sgt2 dgn konvokesyen kali ni.. cuma nye penat n letih sebab petang..

To mom and dad :- Adah x mampu nak balas jasa mak abah yang lahirkan dan besarkan adah selama ni.. hanya ini shaja kejayaan yang mampu adah berikan.. dengan memberikan kebanggan kepada mak and abah.. berjaya nye adah hari ni adah disebabkan sokongan mak and abah serta didikan yang terbaik utk anak2 mak abah.. terima kasih sgt2.. adah sayang and teramat syg kan mak abah...


To my siblings :- kakak2 and abang.. terima kasih kerana jadi adik beradik yang paling best n sporting.. sentiasa berikan sokongan kat aku.. naikan semangat aku waktu aku betul2 jatuh tersungkur.. ye.. aku paling degil paling nakal.. tanpa korg, aku x mampu nak capai tahap ni.. terima kasih kerana sentiasa ade disamping aku mendengar segala masalah n kebahagiaan yang aku hadapi.. aku syg korang sampai bile2...

To my frenz :- terima kasih sebb selalu bagi tunjuk ajar and kadangkala jadi anak murid n kuli yg sgt sabar dgn kerenah aku.. tq jugak sebb sanggup bersengkang mata bersama untuk menyiapkan segala tugasan yg diberi.. aku doakan kita akan sama2 berjaya di dunia dan akhirat.. amin

Sekian nukilanku untuk kali ini..

Kepada yang masih belajar, teruskan usaha n jangan sia-siakan peluang yang ada sebb itu hanya dtg sekali dlm hidup kite..

Bye

No comments: