Wednesday 16 January 2013

SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA :(



Vrooommmm !!!!!! Baaaaannnnnngggggggggggggg !!!!!!!!

Opppss ! Excident plak... huhuhu... Sejak aku dpt posting kat kedai baru ni, mcm2 masalah yang aku lalui. dan aku sedar sebenarnya masalah yang dtg tu adalah untuk mematangkan fikiran kita untuk menjadi manusia yang tahu cara untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi.. tol x ? 

Aku tahu x baik tok kite menceritakan tentang keaiban seseorang tapi aku x sangke ade jugak org yang sanggup memburukkan nama aku untuk melepaskan diri dye.. now name aku memg dah busuk angkare fitnah dari org laen, tapi aku selalo ingt pesan mak, bidang kerjaya ni macam2 dugaannya n jadikan segala cabaran yang datang sebagai cabaran pada diri sendiri n iktibar tok jadikan pedoman sepanjang hayat. So, just wat bodoh je ngan ape yg dye nak lakukan lepas ni kat aku... but kalo dye samapai berani maen duet, memg x lah kan aku nak biarkan... huhuhuhuhu...

stop lah cite pasal kes atas ni.. x suke lah nak cerita bende yang menyakitkan aty nieyh.. huhuhu.. Now nak cerita pasal nasib yang menimpa aku hari ni... 

Actually hari ni aku off... ade assistant manager dari bandar putri akan tolong ganti so aku just dtg pagi td je lah tok wat opening... after dah settle everything, aku pown balik umah around 3.00 petang mcm uh.. dah sampai umah memg x ingt lah dunia kan... bukan men best dpt tido n rehatkan badan kot... then tngh syok tdo uh, kak hanis (assistant yg tlg ganti) kol n ckp yg dye terpakse balik kul 6... memg kecian lah ngan dye an so aku pown terus lah siap2 gy keje... time nak kuar umah uh memg dah hujan pown tp x de lah lebat mane...

aku pown selambe jelah kuar nek moto mcm biase... selalunye kalo waktu pagy aku biase ikot jln shortcut je tp td ptg ntah kenapa aku x lalu jln uh... aku lalu jalan laen... 

time uh jalan memg sngt licin so memg x lah kan aku nak bawak laju2 ni.. bahaya... just follow je belakang kete.. then mase tibe kat satu simpang 4 ni, ade kete depan aku ni benti kat traffic light n aku plak amik jalan tok menyusur ke kiri... time aku ngah nak susur ke kiri uh tetibe ea kete td yg benti kat traffic light uh potong jalan aku n masuk kiri... memg bengong giler ar kan... aku memg x pat nak kawal ar... walaopon dah brek, tp dengan keadaan jalan yg licin + berpasir plak, memg aku x dpt nak wat pape... ermape lagy, memg terseret lah aku kat jalan uh kan... 

Time jatuh uh aku rase mcm bermimpi plak... jatuh je aku terus bangun n teruskan pejalanan aku gy keje... time uh memg aku x nak pikir luke semua lah.. yg aku pikir moto je time uh.. 

Sampai kat outlet aku tngok boleyh tahan gak lah moto uh... bercalar body semua... pergh tu kalo nak pown kene cat balik or tukar body baru.. mau makan bape ratus uh... 



Gambar ni x bpe clear lah... just ni je yg leyh nampak.. 

then masuk kedai memg tertengkut-tengkut lah an.. staff tnye luke ark an... bru lah teringat nak tngok luke... pergh sekali lagy lutut menjadi mangse... lutut kiri uh luke teruk kot.. naseb bengkak dye x lah besar sngt kalo x susah gak nakwat keje nnty... kaki kanan plak bengkak n lebam2 macam kene kesan terpukul... mungkin mase aku nak tahan moto dri jatuh uh kot... pinggang kiri memg sumpah lah sakit n lebam an... tp alhamdulillah aku still lagy boleyh meneruskan kerje seharian aku sampai lah waktu closing td... 

Gambar kecederaan uh x pat lah nak tunjuk.. sensored.. hehehehhee... 

Hope luke n lebam2 ni cepat lah baik.. susah uh nak bwk moto dlm keadaan mcm nieyh.. U guys semua doakan aku cepat baik ye.. hehehehehe...

And aku really hope semua masalah yang datang menimpa ni akan segera selesai n back to normal... Amin !




No comments: